MY FOLLOWERS

Wednesday, July 13, 2011

Artikel - Ragam Jurugambar (Kesanggupan Untuk Mendapatkan Shot Terbaik)

Credits to: SyokOrg, Family
Gambar ihsan: SyokOrg, Family


Assalamualaikum...

Selain menulis dan melukis, bidang lain yang turut menarik minat penulis untuk menceburinya sejak sekian lama ialah fotografi. Zaman kamera digital dan telefon bimbit berkamera lebih memudahkan lagi penulis untuk terus mendekati bidang ini sedikit demi sedikit. Kekurangan dari sudut kewangan setakat ini belum membantutkan minat penulis untuk terus meminati bidang fotografi. 





Pelbagai gaya, posisi  dan kreativiti diperlukan untuk mendapatkan sudut pandangan dan shot yang memuaskan sehinggakan ada di kalangan kenalan turut mendapatkan bantuan penulis bagi mendapatkan gambar sebagaimana dikehendaki. Cuma.... setakat ini penulis belum berpeluang berada di situasi yang agak 'gila' sebagaimana gambar di bawah ini:

Ini memang kerja gila...takkan sekali-kali melakukannya

Fuuhh, syokknyee... apa dalam tu bang? :-)

Di kampung penulis ada lembu, tetapi dalam kandang sahaja (hahahahaha....)

Penulis ada basikal, tetapi tidak akan sesekali melakukan sebegini

Di Malaysia, belum ada lagi ombak setinggi ini

Setakat ini, penulis belum memiliki kamera jenis ini

Kalau ada buaya....?

Kemahiran berenang turut diperlukan

Sumber foto (tanpa signature)

Memang kreatif sehingga ada yang akan terfikir, "Uiihh...biar betoollll??!!"  :-D

8 comments:

vampire's lovex said...

pehhh macam2 gaya jurugambar nih..kalah model nih hahaha

Cik Anita said...

Salam.

ini bermakna penulis mempunyai kamera yang hebat?! :)

hobi yang best.

Hanie_Dew said...

hahahahha..uiihhh..biar betollll????...memang hardcore photographer ni..

BLADE EDGE said...

vampire: kalo tergantung mcm kelawar masa ambik shot tu, lg giler kot..hahaha

nita: kamera n gaya ambik shot kene hebat.

hanie: kan dah kata! hahahaha...

Izzat Nazmi Saiful Bahri said...

haha...sanggup buat macam tu semata2 untuk dapat gambar yg terbaik...
,tgk mcm bahayakan diri pon ada koleksi gambar2 ni...

Syaza Kelyza said...

hahaha . sanggup tuh , giler la :D

Hansyirah Takezur said...

macam2 gaya si tukang gambar... memang sy selalu bermonolog dengan soalan2 camtu..

fatin hanani said...

hahaha serius...gila cara depa ambik gambar hehe
ambik gambar sampai macam 2 skali hehe