MY FOLLOWERS

Saturday, November 20, 2010

Artikel - Musim Haji

Credits to: Yahoo News

Sumber berita dan foto adalah dari Yahoo News. Klik pada pautan yang disediakan untuk lebih lanjut.
The news and photos are from Yahoo News. Click on the link provided to see more.


Assalamualaikum....

Musim haji kini tiba lagi. Dianggarkan seramai dua juta umat Islam berwukuf di Arafat bagi menunaikan rukun Islam kelima bermula semalam.


Maaf, saya tidak berkesempatan untuk mengemaskini blog ini ketika cuti Aidiladha ini. Jadi, artikel ini disiarkan sedikit lewat daripada yang dirancangkan.



 

 

 

Seorang jemaah haji berdoa di bukit di Padang Arafat berdekatan kota Makkah pada 15.11.2010.




Jemaah haji bersolat di perkarangan Masjid Namira di Arafat berdekatan Makkah, Arab Saudi pada 15.11.2010. Seramai 2.5 juta jemaah haji datang ke Tanah Suci Makkah setiap tahun menjadikannya sebagai perhimpunan manusia paling besar di dunia.









Jemaah haji bertolak ke Muzdalifah dari Arafat, luar dari Makkah pada 15.1.2010.



Menara Masjid Namira dilihat sewaktu solat ketika matahari terbenam di Arafat.






Melihat kota Makkah: Seorang jemaah haji melihat Makkah dari atas Bukit Nur, lokasi terletaknya Gua Hira'.









Sumber : Hajj Pilgrimage to Makkah


Kepada semua jemaah, semoga mendapat Haji yang mabrur. Amin..


12 comments:

adrinaqamarina said...

amin!

teringin nak ke sana.

Sophia Rani said...

ramai kan... nak juga ke sana suatu hari nanti :)

Nurulbadiah Lai said...

amin..
teringin sgt..
moga ALLAH beri saya kesempatan tuk ke sana

mRa amira said...

amin..
lawa gambar2.
mahu pergi jugak
ada rezeki, giliran kita perlu jadi tetamu Allah =)

raudhah said...

Salam...sume org Islam mesti memasang niat nak ke sana. Rasa tak sempurna la bilmana tidak menunaikan fardhu haji kat Mekah. Semoga kita sume berkesempatan ke sana.

Salam ziarah kembali n become ur follower too.

+dieabella+ said...

singgah cni...xde shoutbox eg?

::wan fadhilah:: said...

salam ziarah..

tiba2 rasa nak pergi sana jugak.. gambar ini pun dah buat diri ni rasa insaf..

2 H@T! MeN j@D! 1 said...

amin...semoga ibu & ayah sy juga mendapat haji mabrur:)

alexa yussida said...

aminnnn..

bila la kte nak ke sana ni...rindu mekkah:(

Niken Pranita Putri said...

hai, nice blog here. very knowledgeable. thanks for visiting my blog ;)

ezan said...

amin...
niat dihati nak buat haji dengan mak ayah, harap-harap tercapai..

subhanallah cantiknya kota makkah bila tengok dari atas bukit nur :)

BLADE EDGE said...

semoga kita semua dpt ke sana..aminnn