MY FOLLOWERS

Sunday, November 16, 2014

Artikel - Balik Bersama Lintah Dalam Hidung...??

Kredit kepada: Yahoo Entertainment
Gambar ihsan:
Yahoo Entertainment

 

Assalamualaikum.....

Lintah dalam ... lubang hidungg??!!  

 


Seorang pelancong British mendapat lebih daripada percutian apabila turut membawa balik seekor lintah dalam hidungnya. Daniela Liverani, 24, pada mulanya langsung tidak tahu bagaimana ia boleh berada dalam hidungnya sehinggalah ia kelihatan tergantung keluar hidungnya ketika dia mandi. Daniela melancong ke Asia Tenggara apabila berdepan masalah pendarahan hidung yang berterusan tetapi berakhir dengan saluran darahnya pecah akibat kemalangan motorsikal sebelum itu. Beberapa hari sesudah pulang ke kediamannya di Edinburgh, dia mendapati terdapat sesuatu terkeluar dari hidungnya dan hanya menyangka ia hanya darah beku. Dia dikejarkan ke bahagian kecemasan dan mendapati terdapat seekor lintah yang sudah melekat dalam hidungnya selama sebulan.

"2 minggu lalu saya pulang dari Asia Tenggara dan mengalami hidung berdarah dan mengalami kemalangan motorsikal. Saya ingat salur darah yang pecah," katanya yang berasal dari Glasgow.

"Apabila pulang, pendarahan itu berhenti dan saya terlihat sesuatu yang melekit pada lubang hidung. Ingatkan itu darah beku. Saya cuba menghembusnya keluar dan menariknya tetapi tidak berjaya dan ia termasuk balik dalam hidung. Ketika mandi, ia keluar lagi sehingga ke bawah bibir. Saya lihat dalam cermin dan mendapati ia adalah haiwan. Rakan saya dan saya menghubungi NHS secepat mungkin."

Daniela dikejarkan ke bilik rawatan dan jururawat serta doktor menggunakan lampu suluh, forsep dan penyepit untuk memeriksa hidungnya. Setengah jam kemudian, kesakitannya berakhir dan doktor berjaya mengeluarkan lintah yang sudah bersaiz sepanjang jari telunjuk dan sebesar ibu jari itu dengan penyepit.

"Lintah itu boleh bergerak cepat dan ia begitu menakutkan. Saya tidak tahu bagaimana ia boleh masuk ke situ dan hisap darah saya dan berumah dalam hidung saya. Adakalanya saya rasa ia bergerak sehingga ke kening. Saya tanya doktor apa akan berlaku jika saya tidak ke hospital dan ia mungkin akan sampai ke otak."

Menurut pakar, kemungkinan Daniela tertelan bersama air ketika berenang atau minum secara tidak sengaja ketika dia di Vietnam. Namun ketika itu, ia mungkin tidak sebesar itu.


KLIK SINI untuk artikel penuh yang menggelikan.. uuweeekkk...!!

No comments: