MY FOLLOWERS

Friday, June 10, 2011

Hidupan Liar - Kucing Telinga Pendek

Credits to: - 
Gambar ihsan: email


Assalamualaikum...


Pastinya ganjil apabila kucing memiliki sayap kerana secara normal, haiwan ini dicipta dengan tidak diberikan kelebihan untuk terbang. Kucing dalam gambar di bawah lain pula ceritanya :-)

Memiliki sepasang telinga bersaiz kecil daripada biasa. Sekali dilihat, mungkin juga ada sedikit kelihatan seperti Doraemon. Bezanya, ia tiada poket ajaib dan tidak berwarna biru :-D




Pautan berkaitan: Kucing bersayap

Jika diingat kembali ketika di zaman persekolahan dahulu, penulis pernah membaca salah satu daripada komik Doraemon yang mengisahkan bagaimana Doraemon menjadi fobia dengan tikus ekoran insiden telinganya dimakan tikus. Rupa asal Doraemon pula memiliki telinga seperti kucing. Anda boleh bandingkan sendiri rupa Doraemon dengan adiknya, Doralin (warna kuning).

14 comments:

vampire's lovex said...

ehhh,ada ek kucing cm ni..comel,tapi cam pelik haha

aque said...

comel!!!! wargh.. rase nak curik!! hahhahahah... mate bulat! (histeria konon2 hehehe)

Miss Lady Iena Nazir said...

comel kucing 2!

(:

Raden said...

peehh..gua rase nk kunyah2 la meow tuh!!

BLADE EDGE said...

VL: byk lg yg menarik n pelik2 akan saya publish nnt..

aque: susah nk dpt tu. jgn kata nk curi, kalo ada tuan pun, mustahil dia nk jual :-D

Iena Nazir: mmeeeoooowww :-D

raden: awak niiiiiieee.. makan jer kejenya :-)

Siti Mashitah Saidin said...

ya allah! comel sangat!~~ aaaaa! geyam!~

syaza kelyza said...

comel sangat la kucing ni ^^

nurul leh...ain leh...zati pun leh gak... said...

comel sesangat....rasa macam nak satu jer...

Cik Miera said...

walaupun telinga nya kecik, tp dia sgt comel.. ala kuci2... geram lak

zarazueyin said...

adehhh...geramnyer
mana nak dpt kucing mcm ni?
rasa nk picit2 jer...hehe

Azie Azra said...

comelnyeeeeee! 1st time azie tengok kucing jns ni.

p/s : salam kenalan juga =)

ainz said...

sangat comel! name dia doraemon jugak,ke?

hasrul hassan said...

Waaaa cutenyerrr

collagen murah said...

comel nye..mne ye nk dpt kucing ni?dok cri jgk..