MY FOLLOWERS

Thursday, August 9, 2012

Sekadar Luahan - Gara-gara Bising, Kena Nyanyi Tengah Panas

Kredit kepada: -
Gambar ihsan: Google Images


Assalamualaikum....


Membaca satu post seorang rakan di laman Facebook miliknya, mengingatkan saya mengenai kenangan lama sewaktu kami sama-sama di zaman sekolah rendah dahulu.

Kisah ini berlaku ketika di darjah 6 sewaktu bersekolah di Negeri Sembilan dahulu. Sekitar tengahari, tiada guru dalam kelas. Apa lagi, semua kawan-kawan mula bising dengan macam-macam perangai. Ketua pelajar pun sama naik juga. Sudahnya ada seorang cikgu dari kelas lain yang tidak mengajar tiba-tiba datang menyergah. Habis semua duduk diam sekejap tetapi memandangkan dari tadi sudah kantoi sebab bising, maka cikgu ini pun mendenda kami semua untuk turun ke tapak perhimpunan dan menyanyikan lagu Negaraku sebanyak 17 kali. Ketua pelajarlah yang teruk kena jadi ketua koir di depan semua kawan-kawan. Tengahari itu, habis semua kawan dari kelas lain termasuk pelajar sesi petang yang baru sampai tengok sambil gelakkan kami ramai-ramai. Habis sahaja menyanyi, dengan panasnya lagi, kami disuruh duduk mencangkung macam pendatang tanpa izin lagaknya. Kami semua dileteri sebelum disuruh masuk semula ke kelas.





P/S: Menulis sambil melayan lagu The Sweet Escape oleh Gwen Stefani dan Akon

4 comments:

shafiqabdshukor said...

tu la...
bising lg dalam kelas..
hahahaha

MAY said...

uih..x blh bace.kale kuning tu terang sgt.sakit mate..background plk putih..adei.

Anonymous said...

uik...aku pun terlibat sama ke dlm kes ni?mcm takde aje dlm memori aku?aku kan budak baik time sekolah dulu....hahahah

BLADE EDGE said...

shafiq: tu laa pasal.. haha

may: xde la, awak salah setting kot..saya punyer bckground hitam la..

anon: ena, smua org ade la..