MY FOLLOWERS

Monday, April 25, 2011

Sekadar Luahan - Bila Si Cantik Jadi Follower :-D

Credits to: Saya Faiz, Ayeem Ayam
Gambar ihsan: Blog Saya Faiz, Ayeem Ayam, Nurul Badiah, Nadia Amalina


Assalamualaikum...

Bagi penulis blog di kalangan lelaki, apakah perasaan anda jika blog anda diikuti oleh penulis blog yang cantik atau cun? Suka? Atau sangat-sangat-..........-sangat gembira? Jika boleh diukur, di manakah letaknya tahap kegembiraan atau keSUKAan anda itu dalam skala 1 (paling tidak suka) hingga 10 (suka giler)?

Saya terfikir untuk menulis entri ini sesudah membaca paparan di blog ini beberapa hari yang lalu dan sebentar tadi.


Terus terang, saya bukanlah pengikut blog ini (saya tiada dalam senarai pengikutnya) tetapi sekadar melayari blog berkenaan sewaktu blogwalking melalui blog Saya Faiz. Beberapa entri yang dipaparkan agak menarik minat saya membuatkan saya 'melekat' agak lama sebelum sampai kepada entri yang membariskan blogger wanita cantik, yang dipaparkan menerusi 2 entri. Anda boleh layarinya DI SINI dan DI SINI.


Setiap kali melayari sesebuah blog milik siapa pun, saya suka untuk membaca tulisannya sebagai mencari maklumat-maklumat berguna sebagai menambah pengetahuan sebelum meninggalkan komen. 

Saya akui keperluan sesebuah blog untuk memiliki pengikut, namun tidaklah terlalu mengharap sesiapa untuk menjadi pengikut (follower) kerana matlamat saya menulis di blog adalah sekadar menyampaikan pengetahuan yang berguna serta menyampaikan apa sahaja cerita yang mungkin boleh dijadikan panduan dalam hidup. Bagi saya, jika ada yang singgah di blog dan meninggalkan komen yang bernas sudah cukup menggembirakan. Jika ada yang menjadi pengikut, saya tiada masalah. Ia terpulang kepada individu.

Di awal pembabitan saya dalam menulis blog, inilah si cantik yang pertama (mungkin terawal) menjadi pengikut.


Sedikit bukti (siapa akan percaya kalau tiada bukti??) Klik gambar di bawah untuk pembesaran.


Semalam, saya dapati salah seorang lagi dalam senarai si cantik di blog ini memasuki senarai pengikut di blog saya :-)



Di kesempatan ini, saya sebenarnya ingin turut menyatakan penghargaan dan terima kasih buat semua yang mengikuti blog ini sama ada sebagai pengikut mahupun silent readers. Saya pun sebenarnya masih banyak yang perlu dipelajari mengenai dunia blog ini. Segala komen anda yang baik dan bernas sentiasa dialu-alukan.


Tahap keSUKAan: 9.885789856625.....  (hehehehehehe....) 

Anda???

2 comments:

Chuu Muqhlis said...

nilai paras rupa adalah subjektif :)

THE GREEN said...

yaaa beetuuulll!!!