MY FOLLOWERS

Sunday, February 27, 2011

Sekadar Luahan - Tidur Dalam Tandas a.k.a. Penat !! (Hahaha...)

Credits to: -
Gambar ihsan: Yahoo Images


Assalamualaikum...

 
Bekerja dalam apa sahaja bidang, kita tidak dapat lari daripada rasa penat. Saya masih ingat lagi bagaimana saya kadangkala terpaksa 'mengelat' juga ketika bekerja kerana penat. Lebih memenatkan jika setiap kali adanya kejohanan (tournament). Waktu itu saya masih bekerja sebagai Petugas Khidmat Pelanggan di Pusat Bowling di Stadium Gong Badak, Kuala Terengganu sekitar penghujung tahun 2008.

Asalnya tidak pernah terlintas untuk melakukannya. Hanya setelah ada di kalangan kawan sekerja :-) yang memberitahu sedemikian, barulah saya lakukannya. Sekali-sekala apabila penat, saya akan ke tandas. Bukannya untuk membasuh muka atau merokok (saya tidak merokok), tetapi untuk tidur sebentar! Sepanjang pengalaman, tidak pernah sekalipun 'kantoi'. Manakan tidak, tiada siapa pun akan laporkan pada senior jika berada sekitar 20 minit di tandas. Lagipun, mana ada sesiapa yang akan memeriksa apa yang kita buat ketika dalam tandas. (Faham-faham sendirilah..)



Hanya duduk menyangkung sambil bersandar di dinding, dan tiada siapa akan panggil buat selama 20 minit! (Hahahahahahahahahahahahaha ......)

Setiap individu perlukan sedikir waktu untuk merehatkan tubuh dan minda pada waktu-waktu tertentu. Tiada siapa pun di dunia ini mampu bekerja berterusan selama 8 jam tanpa henti selagi mereka bergelar manusia. Apatah lagi mesin yang diciptakan oleh manusia itu sendiri. Segalanya ada batas fitrah yang perlu dipatuhi.

Saya telah berhenti daripada bekerja di Pusat Bowling ini pada Februari 2009, iaitu 4 bulan sebelum berlakunya insiden runtuhan stadium berkenaan.

No comments: