MY FOLLOWERS

Wednesday, December 19, 2018

Sekadar Luahan - Ungkit Cerita Lama

Kredit kepada: -
Gambar ihsan: Google Images





Rasanya sudah agak lama tidak menulis di segmen ini.

Ah, kalau terlupa pun, boleh rujuk semula tarikhnya pada blog.

Banyak sebenarnya perkara yang berlaku di sekeliling saya dan pelbagai liku telah dilalui cuma keadaan masa yang berubah membuatkan tiada kesempatan untuk menulis.

Saya teringat juga. Paling kerap saya menulis di ruangan ini antara 2010 hingga 2014 sebelum ia semakin berkurangan. Pelbagai isu diluahkan. Tulisan saya di ruang ini berkurang selepas tiada lagi rasa atau 'mood' untuk meluahkan apa yang terbuku selepas berlaku selisih faham antara saya dan seorang kawan.

Jenis yang saya sangka baik depan mata tetapi tidak pula disangka bila di alam maya, habis segala rasanya dihambur keluar dengan rasa seperti bongkak. Habis diluah sehingga saya rasa tiada ruang untuk tegakkan apa yang baik daripada pandangan saya. Hati mana yang tak panas? Seolah-olah dia betul segalanya.

Kesudahannya bila saya di'unfriend' di laman Facebook baru saya rasa sedikit lega. Buat apa mahu simpan jenis manusia begini sebagai kawan. Depan-depan cakap elok, tetapi di belakang kita dimakannya. Ekoran daripada itu, banyak coretan di dinding Facebook telah saya padamkan. Begitu juga di laman blog, banyak entri berkaitan telah saya padamkan dan nama blog juga saya tukar. Ah, kalau dia cuba cari dengan niat mahu hentam, biarlah! Rasakan!




No comments: